Regulamin
- Informacje ogólne
- Sklep działa pod adresem charlotta.com.pl
- Właścicielem Sklepu jest Magdalena Piechowiak prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: ORNAMENTI, Magdalena Piechowiak
Dane:- adres: ul.Szymanowskiego 9, 64-800 Chodzież
- tel.887 606 942
- NIP:9462219128
- e-mail: charlotta.bizz@gmail.com
- Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i określa zasady funkcjonowania Sklepu, w tym zasady sprzedaży Produktów.
- Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów lub Umowy jest zapoznanie się przez Klienta z treścią Regulaminu. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu.
- Charlotta.com.pl posiada wszelkie prawa niezbędne do prezentowania Produktów w ramach prowadzonego Sklepu.
- Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający sposób zawierania i wykonywania Umów i Umów Sprzedaży , który stanowi ich integralną część;
- Charlotta.com.pl - Magdalena Piechowiak prowadząca dzialalność gospodarczą pod nazwą CHARLOTTA Magdalena Piechowiak
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także jednostka organizacyjna i osoba prawna mająca siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która poprzez dokonanie prawidłowej Rejestracji w Sklepie zawarła z charlotta.com.pl Umowę, w wyniku której utworzone zostało przypisane do niej Konto i możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży;
- Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta dobrowolnie przez Klienta z charlotta.com.pl z chwilą potwierdzenia Rejestracji, prowadząca do stworzenia Konta;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży wskazanych w Sklepie Produktów zawierana pomiędzy charlotta.com.pl a Klientem na zasadach określonych w Regulaminie;
- Konto – zbiór zasobów i uprawnień danego Klienta w Sklepie prowadzony przez charlotta.com.pl , w którym gromadzone są dane osobowe Klienta, umożliwiające szybszą identyfikację Klienta w Sklepie;
- Produkty – wystawione przez ornamenti.pl dekoracje ścienne, lustra i zegary prezentowane w Sklepie i będące przedmiotem Umów Sprzedaży;
- Sklep – prowadzony przez charlotta.com.pl internetowy serwis transakcyjny, w ramach którego możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży między charlotta.com.pl a Klientami, których przedmiotem są Produkty;
- Rejestracja – procedura prowadząca do utworzenia Konta umożliwiającego późniejszą identyfikację Klienta podczas korzystania ze Sklepu na podstawie loginu i hasła podanego przez Klienta;
- Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Konsument – konsument w rozumieniu aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez charlotta.com.pl obejmuje w szczególności dostęp do platformy transakcyjnej, w ramach której możliwe jest zawarcie Umowy Sprzedaży Produktów.
- charlotta.com.pl prowadzi Konta Klientów i udostępnia przestrzeń serwerową w celu umieszczania w niej przez Klientów danych służących do ich identyfikacji i do zawierania Umów i Umów Sprzedaży.
- Klient w celu korzystania ze Sklepu musi dysponować urządzeniem spełniającym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się charlotta.com.pl Urządzenie to musi więc w szczególności pozwalać na dostęp do sieci Internet oraz posiadać program służący do przeglądania jej zasobów, obsługujący technologię Plików „cookies”, oraz konto poczty e-mail.
- W zależności od ustawień przeglądarki internetowej Klienta, charlotta.com.pl może wprowadzić do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient, Pliki „cookies”. Pliki „cookies” umożliwiają późniejszą identyfikację Klienta i są wykorzystywane przez charlotta.com.pl w celu ułatwienia korzystania ze Sklepu, jak również w celu monitorowania ruchu Klientów w Sklepie. Klient może w każdym momencie włączyć lub wyłączyć możliwość korzystania przez charlotta.com.pl z Plików „cookies” poprzez wprowadzenie odpowiednich ustawień w swojej przeglądarce internetowej.
- Korzystanie ze Sklepu
- Możliwość nabycia Produktów posiadają zarejestrowani Klienci, tj. podmioty posiadające Konto w Sklepie. Utworzenie i korzystanie z Konta w Sklepie jest dobrowolne i bezpłatne.
- W celu rozpoczęcia procesu Rejestracji Klient podaje następujące dane: login, hasło, adres e-mail, imię i nazwisko, dane adresowe, numer telefonu oraz w przypadku Klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą - firmę lub nazwę oraz NIP.
- Następnie Klient akceptuje Regulamin, zaznaczając pole: „Akceptuję regulamin”.
- Akceptacja Regulaminu jest równoznaczna ze złożeniem oświadczeń o następującej treści:
- zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego postanowienia,
- dobrowolnie przystąpiłem do korzystania z usług Sklepu,
- dane osobowe przedstawione w ramach procesu Rejestracji podane zostały dobrowolnie, są prawdziwe i zgodne z prawem.
- Po dokonaniu powyższych czynności, Klient otrzymuje wiadomość e-mail na wskazany adres z prośbą potwierdzenia Rejestracji poprzez kliknięcie na link aktywacyjny. Potwierdzenie Rejestracji powoduje aktywację Konta Klienta. Z tą chwilą dochodzi do zawarcia Umowy między Klientem a charlotta.com.pl na czas nieoznaczony, której przedmiotem jest dostęp do usług świadczonych przez charlotta.com.pl i prowadzenie Konta Klienta.
- charlotta.com.pl tworzy dla Klienta Konto przypisane do wskazanego w procesie Rejestracji loginu i hasła. Klient uzyskuje dostęp do Konta po wpisaniu przypisanego mu loginu i hasła w odpowiednich polach na stronie internetowej („zaloguj się”).
- Klient może zmienić dane wskazane w punkcie IV.1.2. powyżej, podane w procesie Rejestracji. W tym celu po zalogowaniu powinien wybrać opcję „twój profil”, gdzie w zakładce „edytuj dane” możliwa jest ich modyfikacja. Klient posiada również dostęp do historii złożonych zamówień.
- Klient może rozwiązać Umowę zawartą z charlotta.com.pl dotyczącą określonego Konta, bez wskazania przyczyny, z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia, poprzez wysłanie wiadomości e-mail z tematem: „Rezygnacja z prowadzenia Konta” na adres: charlotta.bizz@gmail.com. Po upływie okresu wypowiedzenia, charlotta.com.pl usunie Konto Klienta. Żądanie przez Klienta usunięcia jego danych osobowych, o których mowa w punkcie IV.1.2. powyżej, jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy za wypowiedzeniem, zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu.
- Z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w związku z naruszeniem przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Umowa może zostać rozwiązana przez charlotta.com.pl z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży
- Zamówienia na Produkty mogą być składane w Sklepie oraz telefonicznie pod numerem: 887606942
- Zamówienia mogą być składane w Sklepie całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia składane telefonicznie odbierane są natomiast w Dni Robocze w godzinach od 08:00 do 20:00
- Umowy Sprzedaży w Sklepie zawierane są w poniższy sposób:
- Klient dokonuje wyboru konkretnego Produktu i dodaje Produkt do Koszyka. Po dodaniu Produktu do Koszyka, Klient może kontynuować zakupy, zaktualizować Koszyk lub przejść dalej celem zawarcia Umowy Sprzedaży;
- Klient dokonuje Rejestracji lub - jeśli posiada już Konto - loguje się, zatwierdza zawartość Koszyka i w celu zawarcia Umowy Sprzedaży klika w polu: „finalizacja zamówienia”;
- następnie Klient wybiera formę płatności oraz dostawy poprzez wskazanie jednej z dostępnych opcji;
- po zrealizowaniu powyższych kroków, Klient potwierdza złożone zamówienie poprzez kliknięcie w polu: „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- charlotta.com.pl wysyła na adres e-mail Klienta, podany w procedurze Rejestracji, potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu, jego ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy charlotta.com.pl , e-mail zawiera również dane rachunku bankowego charlotta.com.pl
- Klient zatwierdza złożone zamówienie poprzez kliknięcie na link aktywujący, znajdujący się wiadomości e-mail charlotta.com.pl o której mowa w punkcie e) powyżej. W tym momencie, z zastrzeżeniem punktu V.1.8., następuje zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a charlotta.com.pl
- charlotta.com.pl dopuszcza alternatywnie następujące formy płatności:
- przedpłata na rachunek bankowy
- wpłata na paypal
- platność gotówką
- W razie złożenia zamówienia przez Klienta drogą telefoniczną, Umowy Sprzedaży zawierane są w następujący sposób:
- Klient podaje dane: imię i nazwisko, adres e-mail, dane adresowe, numer telefonu oraz w przypadku Klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą - firmę lub nazwę oraz NIP;
- Klient wskazuje wybrany Produkt, formę płatności oraz dostawy;
- charlotta.com.pl wysyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu, jego ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy, e-mail zawiera również dane rachunku bankowego;
- Klient zatwierdza złożone zamówienie poprzez wysłanie do ornamenti.pl zwrotnej wiadomości e-mail o treści: „zatwierdzam zamówienie”. W tym momencie, z zastrzeżeniem punktu V.1.8., następuje zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a charlotta.com.pl
- W przypadku płatności w formie przedpłaty przelewem bankowym na rachunek charlotta.com.pl/ Umowa Sprzedaży zostaje zawarta pod warunkiem rozwiązującym w postaci braku zapłaty ceny przez Klienta w terminie 7 dni od potwierdzenia złożenia zamówienia przez Klienta. Brak zapłaty ceny przez Klienta w terminie, spowoduje rozwiązanie Umowy Sprzedaży bez konieczności składania przez Strony dodatkowych oświadczeń, chyba że charlotta.com.pl i Klient postanowią inaczej.
- Czas realizacji zamówienia uwzględniający czas przygotowania Produktu i dostawę wynosi do 7 dni roboczych.
- Produkty, stanowiące przedmiot Umowy Sprzedaży, dostarczane są za pośrednictwem poczty polskiej pod adres wskazany przez Klienta w procesie Rejestracji. Koszt wysyłki wynosi 6,80 dla przesyłki poleconej za pośrednictwem poczty polskiej. Kupując w naszym sklepie udzielasz nam jednorazowego pełnomocnictwa na zawarcie umowy o świadczenie usług w Twoim imieniu i na Twój rachunek z Pocztą Polską w celu przesłania za jej pośrednictwem zakupionego towaru. Przekazane na ten cel środki pieniężne nie stanowią dodatkowego dochodu sprzedającego. Pełnomocnictwo w żaden sposób nie obciąża dodatkowo kupującego”. Działając na podstawie uzyskanego pełnomocnictwa przekazujemy jedynie pieniądze kupującego Poczcie Polskiej nie wykazując ich w dokumentach księgowych po stronie przychodów ani po stronie kosztów.
- Produkty mogą zostać odebrane przez Klienta osobiście w siedzibie charlotta.com.pl po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu odbioru
- Zmiany w prezentowanym asortymencie Produktów i ich cenach pozostają bez wpływu na Umowy Sprzedaży zawarte przed dokonaniem tych zmian. charlotta.com.pl może organizować akcje promocyjne, w ramach których przeznacza do sprzedaży ograniczoną liczbę Produktów.
- Ceny produktów sprzedawanych w charlotta.com.pl są cenami brutto.
- Postępowanie reklamacyjne
- Klient może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez charlotta.com.pl lub są realizowane w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres charlotta.bizz@gmail.com
- Reklamacja Klienta w związku z niezgodnością Produktu z Umową Sprzedaży może zostać złożona charlotta.com.pl za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres charlotta.bizz@gmail.com i powinna określać co najmniej:
- dane Klienta umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację;
- zarzuty do przesłanego Produktu stanowiącego przedmiot Umowy Sprzedaży;
- żądany przez Klienta sposób usunięcia zarzucanego naruszenia (wymiana Produktu na produkt wolny od wad, usunięcie wady, obniżenie ceny, odstąpienie od Umowy Sprzedaży, chyba że wada jest nieistotna).'
- charlotta.com.pl udzieli elektronicznej odpowiedzi na reklamację na adres wskazany przez Klienta w ramach Rejestracji, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia przed rozpatrzeniem reklamacji, charlotta.com.pl zwraca się do Klienta o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Klientowi, będącemu Konsumentem, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy, na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Prawo odstąpienia wykonywane jest poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Sklep dokona zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny Produktu wraz z kosztami dostawy Produktu do Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Koszt odesłania Produktu pokrywa Klient i nie podlega on zwrotowi.
- Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów jest charlotta.com.pl który dokonuje przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami prawa.
- charlotta.com.pl przetwarza dane osobowe Klientów w zakresie dotyczącym praw i obowiązków wynikających z umów zawartych zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, w tym w celu wykonania tych umów i ich rozliczenia, a w pozostałym zakresie jedynie po uzyskaniu odpowiednich zgód.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści dotyczących go danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania.
- Postanowienia końcowe
- charlotta.com.pl zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu.
- O zmianie Regulaminu charlotta.com.pl poinformuje Klientów poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej Sklepu. Informacja, o której mowa w poprzednim zdaniu, będzie wskazywać, które postanowienia Regulaminu ulegają zmianom, oraz na czym polegają te zmiany. Do informacji zostanie dołączony tekst jednolity zmienionego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podania jej do wiadomości Klientów. Do Umów Sprzedaży zawartych przed tą datą zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia Umów Sprzedaży.
- W przypadku zmiany Regulaminu przez charlotta.com.pl Klient może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o zmianie Regulaminu.
- Prawem właściwym dla Umów i Umów Sprzedaży zawieranych na podstawie postanowień Regulaminu jest prawo polskie.
„Od 15 lutego 2016 r. Klient może korzystać z pozasądowej możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej umożliwiającej składanie reklamacji i dochodzenie roszczeń związanych z zawartą z Klientem umową, która znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nasz adres poczty elektronicznej to: ornamenti.pl@gmail.com